دانشکده فوتبال

مناطق بازی در زمین «فوتبال»

زمین بازی را به طور ساده می توان به سه منطقه کاملا مشخص تقسیم کرد .

منطقه دفاع

در این منطقه ، دروازه بان ، مدافع آزاد ( لیبرو ) ، مدافع جلو و دو مدافع کنار حضور دارند . رفت و آمد هافبک ها برای کمک به دفاع نیز در این منطقه انجام می گیرد . در این قسمت زمین که محوطه جریمه در آن قرار گرفته ، هر حرکتی در نتیجه مسابقه تاثیر دارد ، زیرا مستقیما می تواند موجب گل شود .

منطقه حمله

در این منطقه مهاجمین ( مهاجمین کنار و مهاجم نوک ) ، هافبک ها جهت امر دفاع ، گاهی مدافع آزاد در هنگام پیشروی یا یکی از مدافعین کنار حضور دارند . منطقه دفاع یک تیم منطقه حمله تیم دیگر است و بالعکس .
باز هم به این مثال اشاره می کنیم : تیم X در منطقه حمله قرار گرفته است ، جائی که جز حساسترین مناطق است ، زیرا از آنجا می توان دروازه حریف را هدف قرار داد . چنانچه در این منطقه حرکات بازیکنان زیاد شود ، فرصت تدارک گل کاهش می یابد . بنابراین حرکات باید سریع تر انجام شوند . در این منطقه هدف پیشی گرفتن از دفاع حریف است تا با یک سلسله حرکات دو یا سه نفری دفاع حریف را متزلزل کرده و موجب سر گردانی آن ها شد .
منطقه بازی ساز (یا منطقه میانی زمین)

این منطقه محل برخورد دو تیم است . تیم ها برای کسب برتری در این منطقه زیاد تلاش می کنند تا بتوانند وارد منطقه حمله شوند . در فوتبال امروز منطقه میانی زمین زیاد تقویت می شود .
ما این منطقه را در قسمت مربوط به شیوه های بازی بررسی خواهیم کرد . در این منطقه بازیکنان زیادی برای کار دفاع و حمله حضور دارند . منطقه بازی ساز ، همانطور که از اسم آن پیدا است ، پیشروی تیم ها را مهیا می کند . هافبک ها در کنار رهبر تیم ، در حالی که به وسیله مدافعین یا مهاجمین حمایت می شوند ، توپ را تصاحب کرده و سپس حرکتی گروهی را سازماندهی می کنند .

اهمیت منطقه میانی زمین بقدری است که اکثر فوتبالیست ها مایل هستند آنجا بازی کنند . این منطقه ویژگی دو منطقه دیگر را ندارد ، بلکه منطقه ای است دارای چندین ارزش . به عنوان مثال ، هافبک چند وظفه دارد و این چند گانگی وظایف ، از او بازیکنی تکنیکی و آماده می سازد . وظایف او متعدد هستند : دویدن، جا عوض کردن ، فضاسازی ، قطع توپ ، شرکت در حمله و غیره .



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : دوشنبه 8 شهریور 1395 | ساعت 05 و 38 دقیقه و 36 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

بكار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یكی از شرایط موفقیت در فوتبال است

نتایج یك پژوهش نشان داد: بكار گرفتن هر دو پا با مهارت مشابه یكی از شرایط مهم برای موفقیت در بازی فوتبال سطح بالا محسوب می‌شود.

محققان آكادمی دولتی تربیت بدنی روسیه در پژوهشی كه بر اساس آن «تاثیر فاصله استراحت بر كسب مهارت در پای غیر برتر در بازی فوتبال» را مورد بررسی قرار داده‌اند، حاكی از آن است كه تكرار یك مهارت در فواصل كوتاه باعث پیشرفت اجرای مهارت توسط عضو غیر برتر می‌شود.

محققان در این پژوهش، تاثیر ایجاد وقفه‌های استراحتی بین تمرینات آموزشی یك تكلیف ویژه را در 8 فوتبالیست 15 تا 16 ساله با سابقه 6 تا 7 بازی مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه، افراد به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. گروه تجربی بین هر جلسه تمرین كه در آن 100 شوت را تمرین می‌كردند 2 تا 3 روز استراحت داشتند، در حالی كه گروه شاهد با اجرای 100 مرتبه تمرین فقط به مدت 20 هفته استراحت كردند.

نتایج تحقیق نشان داد: تفاوت معنی‌داری بین عملكرد پای غیر برتر قبل و بعد از طی دوره تحقیق در گروه كنترل مشاهده نشده، در حالی كه در گروه تجربی عملكرد پای غیر برتر به میزان معنی‌داری بهبود حاصل نمود.

این نتایج می‌افزاید: بیشتر تمرینات نامنظم برای تقویت پای غیر برتر منجر به چپ پایی و یا راست پایی و یا به عبارتی یك پایی فوتبالیست‌ها می‌شود.



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : دوشنبه 8 شهریور 1395 | ساعت 05 و 37 دقیقه و 15 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

تمرین شماره 423



کارکرد تمرین : پاس دادن و حرکت پابه توپ و دریبل

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع ـ توپ

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان آبی و زرد با پاسکاری و دریبل شوت می زنند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کانال تلگرامی دانشکده فوتبال : dnfootball@





طبقه بندی: تمرینات فوتبال ،

تاریخ : دوشنبه 1 شهریور 1395 | ساعت 04 و 24 دقیقه و 54 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

مربیگری در روز مسابقه

جمع کردن تیم برای جلسه قبل از بازی
 خاطر نشان کردن همه دستورات فردی و گروهی برای هر نفر
گفتن فهرست نهایی تیم
 ارایه خلاصه ای از شرایط تیم رقیب ( نقاط ضعف و قوت )
شرایط آب و هوا و وضعیت زمین را در نظر داشته باشد
نسبت به طرفداران تیم حریف هوشیارباشد
اطلاعاتی در مورد داور مسابقه تهیه کند به تیم و به ویژه برخی از بازیکنان انگیزه بدهید
 اهمیت یگ کرم کردن خوب را برای بازیکنان خاطر نشان کنید



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : یکشنبه 31 مرداد 1395 | ساعت 05 و 46 دقیقه و 18 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

احتیاجات یک مربی آگاه در فوتبال

شناخت اصول و روش بازی
قابلیت متقاعد کردن دیگران
قابلیت الهام بخشیدن همراه با شجاعت
استعداد
استادی و کاردانی در زمین
اطمینان و اعتقاد
وظیفه شناسی
بی طرفی و بی نظری
دید و نگاه منطقی برای شخصیت انسانی
آگاهی و درک از مسائل
مدیریت در اداره تیم
تمایل به یادگیری
قابلیت انتقاد کردن و انتقاد پذیرفتن



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : یکشنبه 31 مرداد 1395 | ساعت 05 و 45 دقیقه و 10 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

برگزاری دوره مربیگری بدنسازی کفندراسیون فوتبال آسیا

دوره آموزش مربیگری بدنسازی درجه A1 کنفدراسیون فوتبال آسیا از 20 آبانماه به مدت 4 روز در تهران برگزار می شود. بر همین اساس 16 استان تهران، مازندران، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، قزیون، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، قم، البرز و همدان مهلت دارند تا روز 15 شهریور ماه دو نماینده از استان خود را به فدراسیون فوتبال معرفی کنند.
با اعلام کمیته آموزش قرار است تا یک دوره کلاس آموزش مربیگری بدنسازی درجه B1کنفدراسیون فوتبال آسیا از پنجم ابانماه برگزار شود. دوره فوق تا روز نهم آبانماه به میزبانی تهران تشکیل خواهد شد.
بر همین اساس استانهای تهران، مازندران، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، قزیون، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، قم و البرز باید نماینده خود را تا 5 شهریورماه به کمیته آموزش فدراسیون فوتبال معرفی کنند.



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : یکشنبه 31 مرداد 1395 | ساعت 05 و 34 دقیقه و 43 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

برگزاری دوره مربیگری درجه C در 7 استان کشور

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی کمیته آموزش قرار است تا دوره مربیگری درجه C در استانهای گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، سمنان و تهران برگزار شود.
دوره فوق از 11 تا 23 آبانماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بر همین اساس استانهای فوق تا 20 شهریورماه مهلت دارند تا آمادگی خود را برای تشکیل این دوره آموزشی اعلام کنند.



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 | ساعت 15 و 36 دقیقه و 28 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

تمرین شماره 422



آپلود عکس 

کارکرد تمرین : پاس دادن و حرکت پابه توپ و دریبل

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع ـ توپ

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان آبی با پاسکاری سعی در رسیدن به گل دارند و بازیکنان زرد به دروزاه های کوچک گل می زنند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کانال تلگرامی دانشکده فوتبال : dnfootball@





طبقه بندی: تمرینات فوتبال ،

تاریخ : یکشنبه 24 مرداد 1395 | ساعت 05 و 50 دقیقه و 38 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

محصص: وجود مشاورین فنی در لیگ کمک بسزایی در رشد تیم ها دارد

مرتضی محصص-رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: یکی از نقاط ضعفی که در لیگ برتر ما مشاهده می شود، نبود مشاورین فنی مجرب ایرانی و خارجی است. اگر با سرمربیان تیم هایی که در رقابتهای قهرمانی باشگاههای آسیا حضور داشتند، صحبت کنید، به این نتیجه می رسید که نبود مشاور فنی در کنار تیم می تواند از عوامل عملکرد ناموفق یک تیم باشد.
وی در ادامه بیان کرد: دوره های آموزشی برای کادر فنی تیم ها بسیار موثر است اما درکنارش استفاده از مشاورین فنی، مشاورین تغذیه و مشاورین آنالیز می تواند به عملکرد هر چه بهتر یک تیم کمک بسزایی کند. اکنون در تمامی دنیا وجود این افراد در فوتبال به یک واقعیت تبدیل شده و تیم هایی که از موارد فوق بهره نمی برند، آسیب خورده اند.
کارشناس فوتبال در ادامه گفت: تیم های مطرح دنیا مانند بلژیک ، پرتغال در بازیهای یورو و یا تیم های آمریکایی با یک کمپانی قرارداد بسته اند که کار این کمپانی ارزیابی فعلی وضعیت باشگاه مربوط به این کشور ها و لیگ هایشان است. پس از پایان مسابقات مختلف، گزارشی از وضعیت فعلی فوتبال موجود در دنیا و همچین فوتبال باشگاهی و ملی کشورهای فوق را ارائه می دهند و اعلام می کنند که تا چه حد از استاندارد های روز فوتبال عقب هستند و یا در چه شرایطی قرار دارند.
محصص در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال در کنار باشگاههای حاضر درلیگ به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند چرا که می تواند در راستای رشد و موفقیت فوتبال ایران کمک بسزایی داشته باشد. حتی در قسمت فوتبال پایه نیز با آنالیز مشکلات و برنامه های جدید می توانیم موانع و مواردی که بر سر راهمان قرار دارد را برداشته و در راستای موفقیت هر چه بیشتر گام برداریم. ما تنها زمانی به مشکلات پی می بریم که خود را با کشورهای پیشرفته در زمینه فوتبال پایه، باشگاهی و ملی مقایسه کنیم.
وی  در پایان گفت: معتقدم مربیانی که در زمینه مدارس فوتبال فعالیت می کنند باید به کشورهای مختلف اعزام شوند و با ارائه تبادل نظر و حضور در دوره های آموزشی بتوانند آخرین اطلاعات به روز دنیا را در اختیار داشته باشند. یکی از راه های پیشرفت برای هر مربی مسافرت است. چرا که معلومات مربی با حضور در کشورهای دنیا و بررسی شرایط تیم ها با تیم خود تغییر می کند و این موضوع عامل پیشرفت خواهد بود.



طبقه بندی: در کلاس مربیان بزرگ ،

تاریخ : یکشنبه 24 مرداد 1395 | ساعت 05 و 45 دقیقه و 08 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

تمرین شماره 421

آپلود عکس

کارکرد تمرین : پاس دادن و حرکت پابه توپ و دریبل

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع ـ توپ

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان آبی پابه توپ مسیر را می روند و بازمی گردند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کانال تلگرامی دانشکده فوتبال : dnfootball@





طبقه بندی: تمرینات فوتبال ،

تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395 | ساعت 01 و 41 دقیقه و 06 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

ویتامین های موثر برای گرفتگی عضلات بعد از تمرین


پیام واضح است، ما باید بهتر غذا بخوریم و بیشتر تمرین کنیم. اما بعد از یکی دو روز تمرین سنگین می بینید که عضلاتتان دچار گرفتگی شده اند. این موضوع یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که برای کسانیکه تازه شروع به تمرین می کنند پیش می آید. قبل از اینکه کفش های ورزشتان را کنار بگذارید بهتر است به نقش موثر ویتامین ها در گرفتگی عضلات توجه کنید.



تاریخ : پنجشنبه 7 مرداد 1395 | ساعت 04 و 33 دقیقه و 05 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

به عضویت کانال تلگرامی دانشکده فوتبال درآیید

کانال دانشکده فوتبال در تلگرام 
dnfootball@



طبقه بندی: عمومی،

تاریخ : پنجشنبه 31 تیر 1395 | ساعت 19 و 00 دقیقه و 15 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

خواص موز برای فوتبالیست ها

 بعد از تمرین پتاسیم بدن راتأمین کنید چرا که بدن از آن خالی شده،اگر پتاسیم تأمین نشود،دچار گرفتگی عضلات و احساس ضعف و خستگی می شوید،موز حاوی پتاسیم است

تاریخ : پنجشنبه 31 تیر 1395 | ساعت 18 و 58 دقیقه و 17 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

اشتباهات ساده ولی بزرگ در تمرینات


۱- انجام ندادن حرکات کششی کافی

۲- برداشتن وزنه های سنگین تر از توان بدن

۳- گرم نکردن بدن پیش از اجرای تمرینات هوازی

۴- عدم سرد کردن بدن پس از هر فعالیت تمرینی

۵- اجرای تمرینات با شدت بسیار زیاد

۶- عدم نوشیدن آب کافی

۷- اجرای تمرینات بدون شدت کافی

۸- ریکاوری نامناسب



طبقه بندی: عمومی، بدنسازی در فوتبال ،

تاریخ : یکشنبه 27 تیر 1395 | ساعت 21 و 39 دقیقه و 22 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

چرا باید قبل از تمرین همراه با پروتئین، کربوهیدرات هم مصرف کنید؟

شاید تصور بر این باشد که مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین فقط برای پر کردن ذخایر انرژی بدن است. هر چند که این مورد مهم است اما یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.
مصرف کربوهیدرات باعث ترشح هورمون انسولین می شود. یکی از وظایف انسولین انتقال مواد قندی در خون به عضلات است. وقتی که قبل از تمرین پروتئین می خورید و همراه آن کربوهیدرات نیز مصرف می کنید، انسولین ترشح شده ناشی از مصرف کربوهیدرات گذشته از اینکه گلوکز را به عضلات منتقل می کند، آمینو اسیدهای پروتئین مصرف شده را نیز به عضلات می رساند تا به رشد و عضله سازی کمک بیشتری کند. این همان علتی است که باعث شده انسولین را یک هورمون آنابولیک بدانند.
مصرف وعده کربوهیدراتی 45 دقیقه قبل از تمرین و همچنین مصرف پروتئین یا شیک پروتئین قبل از آن موجب می شود تا عضلات در طول تمرین آمینو اسید بیشتری دریافت کنند و کمتر مورد تخریب قرار بگیرند.


تاریخ : جمعه 25 تیر 1395 | ساعت 22 و 29 دقیقه و 39 ثانیه | نویسنده : امید زرین | نظرات

تعداد کل صفحات : 53 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...

  • paper | ماه دامین | زرین باکس