تبلیغات
دانشکده فوتبال - فواید تمرین در فوتبال
دانش فوتبال خود را بالا ببرید

فواید تمرین در فوتبال

جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 01 و 59 دقیقه و 40 ثانیه

نویسنده : امید زرین
ارسال شده در: بدنسازی در فوتبال ،

برخی فواید تمرینات بدنی در فوتبال بدین شرح است :

* عملکرد بهتر

* خستگی کمتر در رقابتهای طولانی مدت

*بازیافت سریعتر پس از تمرین یا مسابقه شدید

* درد عضلانی کمتر

* توانائی تمرین مهارتهای تکنیکی و تاکتیکی با کیفیت بهتر و مدت زمان بیشتر

* احتمال کمتر آسیب

* بازیافت سریعتر پس از آسیب

* پیشگیری از خستگی ذهنی و بهتر شدن تمرکز

* اعتماد به نفس بیشتر در نتیجه احساس آمادگی جسمانی

* لذت بیشتر از بازی در نتیجه عملکرد بهتر ؛ برد بیشتر و احساس خستگی کمتر

ساختار جلسه تمرین

هنگامی که برنامه تمرین طراحی شد برای جلسه تمرین آماده اید. بسیاری از مربیان ساختار جلسه تمرین را می شناسند که گرم کردن ؛ تمرین بدنی و مهارتی و سرد کردن را در بر دارند.

فواید گرم کردن عبارتند از :

* افزایش دمای بدن و بافت ها

* افزایش جریان خون عضلانی

* افزایش ضربان قلب و امادگی دستگاه قلبی ـ تنفسی برای فعالیت

* افزایش میزان آزاد سازی انرژی از سلول

* کاهش چسبندگی مایع مفصلی و گسترش دامنه حرکتی تا 20 درصد

* کاهش خطر آسیب عضلانی

گرم کردن 3 مرحله به شرح زیر داردکه هر مرحله 5 تا 10 دقیقه طول می کشد.

گرم کردن هوازی

با فعالیت های هوازی ملایم مانند دو آهسته ؛ آغاز می شود و به تدریج بر شدت آن افزوده می شود.

کشش

همیشه عضلات را پس از گرم کردن هوازی بکشید و پیش از گرم کردن اینکار را نکنید.

گرم کردن مهارتی ـ تکنیکی

این بخش از فعالیتهای مربوط به فوتبال با گروههای عضلانی ویژه استفاده می شودو برنامه حرکتی در اجرای مهارتهای تکنیکی مرور می شود.

سرد کردن

پس از جلسه تمرینی شدید بازیکنان باید به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرکاتی مانند دویدن آهسته ؛ راه رفتن و کشش بدن را سرد کنند. سرد کردن به دفع اسید لاکتیک و سرعت بخشیدن به بازیافت برای جلسه بعدی کمک می کند.

فواید سرد کردن عبارتند از :

* کاهش احتمال تجمع خون در پایین تنه که موجب سردرد خفیف یا سرگیجه می شود

* دفع اسید لاکتیک از عضلات که بر سرعت بازیافت می افزاید

* کاهش درد عضلانی

 

سرد کردن دو مرحله دارد

 

* مرحله هوازی: موتور بدن با فعالیت کم شدت که اغلب شبیه همان فعالیتی است که در گرم کردن استفاده می شود به تدریج به حالت عادی بازمی گردد.

* مرحله کشش: عضلاتی که به صورت مکرر هنگام تمرین منقبض شده اند تا حدی در این حال می مانند. کشش به بازگشت عضلات به طور مطلوب کمک می کند و به نظر می رسد موجب کاهش درد عضلانی می شود.




دیدگاه ها : در مورد مطلب نظر دهید بررسی می شود
آخرین ویرایش: - -