تبلیغات
دانشکده فوتبال - سه ماده غذایی مفید برای فوتبالیست ها
 
دانشکده فوتبال
دانش فوتبال خود را بالا ببرید
درباره وبلاگ
نظرسنجی
به نظر شما در فوتبال باشگاهی ایران كدام گروه از مربیان موفق ترند؟





بسیاری از بازیکنان با آزمون و خطا در می‌یابند که چه مواد غذایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا کارایی بهتری داشته باشند، با این حال بررسی‌های مختلفی درباره تغذیه بازیکنان صورت گرفته است و محققان دریافته‌اند که چه مواد غذایی برای فوتبالیس ها بهتر است.

سه ماده غذایی که فایده آن‌ها برای بازیکنان اثبات شده است، عبارتند از:

شکلات تلخ:

شکلات تلخ باعث افزایش نیتریک اکسید می‌شود این ماده باعث می‌شود که عروق‌ دچار تورم شوند و نیاز بدن به اکسیژن کم‌تر شود.

مطالعات منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه ورزش این مساله را اثبات کرده است. در این بررسی‌ها تفاوت بین میزان مصرف اکسیژن در افرادی که شکلات تلخ مصرف کرده بودند با افرادی که شکلات سفید مصرف کرده بودند مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد که خوردن شکلات تلخ باعث مصرف کم‌تر اکسیژن در بدن می‌شود.

چغندر:

مصرف نیترات با افزایش کارایی ورزش در ارتباط است. مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و رژیم غذایی این مساله را اثبات کرده است. افراد  مورد بررسی در این مطالعات چغندر پخته مصرف کردند و ۷۵ ‌دقیقه بعد بر روی تردمیل دویدند. بررسی‌ها نشان داد که خوردن چغندر پخته باعث می‌شود که شرکت کنندگان پنج درصد سریع‌تر از دیگران می‌دوند.

آب گیلاس:

گیلاس باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. آب گیلاس بعد از تمرین می‌تواند برای ریکاوری مفید باشد. .

آب گیلاس باعث افزایش آنتی اکسیدان در بدن می‌شود و به ریکاوری سرعت می‌بخشد.





نوع مطلب : تغذیه در فوتبال ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :